Skip to content

Garantie & service bij Eijerkamp

Alle nieuwe meubelen uit de collectie van Eijerkamp zijn van hoge kwaliteit. Daarvoor staan we garant. Met de standaard gratis garanties en extra service geniet je zorgeloos van je nieuwe meubel(s).

GRATIS CBW GARANTIE

Eijerkamp geeft op elk nieuw meubel de wettelijke garantie volgens de normen van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW):

  • 2 jaar volledige productgarantie;
  • Veilig en zonder risico aanbetalen;
  • Onpartijdige klachtafhandeling.

Daarbij geeft Eijerkamp altijd:

  • 1 jaar garantie op wielen en vloerdoppen;
  • 2 jaar garantie op de accu/oplader.

Slijtage en beschadigingen welke door eigen gebruik zijn ontstaan, vallen niet onder deze garantie.

EXTRA EIJERKAMP GARANTIE

Eijerkamp verlengt de CBW garantie standaard naar 5 jaar garantie op de meubelconstructie. Dit betekent 100% extra garantie op:

  • Ombouw, gelaste en gelijmde verbindingen van stoelen, fauteuils en banken;
  • Ondervering van stoelen en banken;
  • Framebreuk van boxsprings en veerbreuk van matrassen.

Slijtage en beschadigingen welke door eigen gebruik zijn ontstaan, vallen niet onder deze garantie.

Tip: Om jarenlang verzekerd te zijn van veel plezier van je meubelen is het belangrijk dat u de onderhoudstips goed volgt. Het niet goed onderhouden van uw meubelen kan leiden tot klachten die niet onder de garantie vallen.

All in House service 7 jaar garantie

All in House Eijerkamp

Just Enjoy 7 jaar zorgeloos genieten

"Door te kiezen voor All in House Service geniet je 7 jaar lang zorgeloos van jouw nieuwe bank, fauteuil of stoel. Een veilige én duurzame keuze. Just Enjoy!"

Meer info

7 JAAR ALL IN HOUSE SERVICE

Naast de CBW en Eijerkamp garantie is, tegen een aantrekkelijke meerprijs, 7 jaar All in House garantie mogelijk op o.a. vlekken, beschadigingen en constructie.

  • Service op de meeste vlekken en beschadigingen. Met optioneel kosteloos een specialist aan huis om hardnekkige vlekken te verwijderen. En een bijpassende verzorgingsset (bij lederen meubels) voor de volledige periode van 7 jaar;
  • Professionele hulp bij klachten over de meubelconstructie, losse veren, overmatig inzakken van kussens etc.;
  • Service bij calamiteiten zoals losgeraakte stiknaden, knopen, overmatig plooien van bekledingsstof.

ALL IN HOUSE SERVICE AFGESLOTEN?

Neem voor een snelle service- of klachtenafhandeling rechtstreeks contact op met de service desk van All in House via het online klachtenformulier of via 055 357 54 11.

Tip: houd het Eijerkamp ordernummer of orderformulier bij de hand.

FABRIEKSGARANTIE

Naast de wettelijke CBW en extra Eijerkamp garantie gelden voor bepaalde artikelen fabrieksgaranties. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt afgegeven door de leverancier of fabrikant. De fabrikant of leverancier kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie kunt u vinden in de documentatie van het product.

HUISREGELS CBW & EIJERKAMP GARANTIE

  • Showroom- en sale modellen, woonaccessoires, bed- en badtextiel zijn uitgesloten van de CBW garantie, dit staat vermeld op het orderformulier;
  • De aankoopdatum in de winkel of bezorgdatum aan huis is de startdatum van de garantietermijn;
  • Beschadigingen of onvolkomenheden dienen binnen 8 dagen na aankoop of bezorging te worden gemeld;
  • Schade ontstaan door eigen transport of montage valt niet onder de garantie;
  • Eijerkamp heeft altijd het recht een mankement te herstellen en het meubel eventueel op te halen voor reparatie;

UITZONDERINGEN OP CBW & EIJERKAMP GARANTIE

Product gebonden eigenschappen zijn uitgesloten van de CBW en Eijerkamp garantie, zoals:

  • Plooivorming in de bekleding;
  • Krimpnaden en kleine scheurtjes bij hout;
  • Kleurverschil met leer-, stof- en houtkleurstalen in de winkel;
  • Invloed van licht en warmte op leder en stof;
  • Werking van hout onder invloed van licht, warmte en vocht;
  • Schade die onstaat aan de vloer tijdens het gebruik van meubelen met doppen en wielen;
  • Gebruiksslijtage van doppen en wielen.

Reparaties welke buiten de gestelde CBW en extra Eijerkamp garantie vallen, worden tegen kostprijs gerepareerd. Tevens berekenen wij voorrijkosten voor een mogelijk servicebezoek. Reparaties in het buitenland vallen hier niet onder.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER GARANTIE & SERVICE BIJ EIJERKAMP

  • 1. Welke (product)garanties bieden jullie?

    Bij Eijerkamp krijg je altijd standaard (gratis) CBW-garantie. Hierin valt:

    • 2 jaar volledige productgarantie
    • Veilig en zonder risico aanbetalen
    • Onpartijdige klachtafhandeling

    Daarnaast biedt Eijerkamp je:

    • 1 jaar garantie op wielen en vloerdoppen
    • 2 jaar garantie op de accu/oplader.

    Naast bovenstaande biedt Eijerkamp exclusief nog extra garantie van 5 jaar op meubelconstructie. Hieronder valt garantie op:

    • Ombouw, gelaste en gelijmde verbindingen van stoelen, fauteuils en banken
    • Ondervering van stoelen en banken
    • Framebreuk van boxsprings en veerbreuk van matrassen

    Naast de wettelijke CBW-garantie en extra Eijerkamp garantie gelden er voor bepaalde artikelen fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt afgegeven door de leverancier of fabrikant. De fabrikant of leverancier kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie kunt u vinden in de documentatie van het product.

    HUISREGELS CBW & EIJERKAMP GARANTIE

    • Showroom- en sale modellen, woonaccessoires, bed- en badtextiel zijn uitgesloten van de CBW garantie, dit staat vermeld op het orderformulier;
    • De aankoopdatum in de winkel of bezorgdatum aan huis is de startdatum van de garantietermijn;
    • Beschadigingen of onvolkomenheden dienen binnen 8 dagen na aankoop of bezorging te worden gemeld;
    • Schade ontstaan door eigen transport of montage valt niet onder de garantie;
    • Eijerkamp heeft altijd het recht een mankement te herstellen en het meubel eventueel op te halen voor reparatie;

    UITZONDERINGEN OP CBW & EIJERKAMP GARANTIE

    Product gebonden eigenschappen zijn uitgesloten van de CBW en Eijerkamp garantie, zoals:

    • Plooivorming in de bekleding;
    • Krimpnaden en kleine scheurtjes bij hout;
    • Kleurverschil met leer-, stof- en houtkleurstalen in de winkel;
    • Invloed van licht en warmte op leder en stof;
    • Werking van hout onder invloed van licht, warmte en vocht;
    • Schade die ontstaat aan de vloer tijdens het gebruik van meubelen met doppen en wielen;
    • Gebruiksslijtage van doppen en wielen.

    Bekijk de pagina materiaal eigenschappen voor meer informatie over product gebonden eigenschappen.

    Slijtage en beschadigingen welke door eigen gebruik zijn ontstaan, vallen niet onder deze garantie

  • 2. Wat is een all-in house service?

    Naast de CBW en Eijerkamp garantie is, tegen een aantrekkelijke meerprijs, 7 jaar All in House garantie mogelijk op o.a. vlekken, beschadigingen en constructie. Door te kiezen voor All in House Service geniet je 7 jaar lang zorgeloos van jouw nieuwe bank, fauteuil of stoel. Een veilige én duurzame keuze. Just Enjoy! Bekijk deze pagina voor alle informatie over all-in house bij Eijerkamp!

  • 3. Wat moet ik doen om van garantie gebruik te willen maken?

    Is er iets niet goed aan het product wat je hebt gekocht bij ons en valt dit binnen de garantievoorwaardes? Dien dan een servicemelding in via ons klachtformulier. Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@eijerkamp.nl of bellen met onze klantenservice via 0575 -58 36 00. Wij helpen je graag verder om dit voor je in behandeling te kunnen nemen!

    Tip: houdt het ordernummer welke op je orderformulier staat bij de hand zodat we je snel en effectief kunnen helpen.

  • 4. Waar kan ik een klacht melden?

    Heb je een klacht over Eijerkamp? Dien dan een servicemelding in via ons klachtformulier. Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@eijerkamp.nl of bellen met onze klantenservice via 0575 -58 36 00. Wij helpen je graag verder om dit voor je in behandeling te kunnen nemen!

  • 5. Waar kan ik zien hoe ik mijn meubels moet onderhouden?

    Bij levering van je meubels heb je als het goed is een rood boekje meegekregen. Hierin staan een aantal voorwaardes, onderhoudstips en productkenmerken. Verder staan op deze pagina per materiaal onderhoudstips zodat je zo lang mogelijk van je meubels kunt genieten!

  • 6. Ik heb een klacht op een meubel wat buiten de garantie(termijnen) valt, wat kan ik doen?

    Heb je een klacht op een meubel maar valt dit niet (meer) binnen de garantie(termijn)? Officieel heb je geen recht op kosteloos herstel of andere kosteloze maatregelen om dit te verhelpen. We helpen je desondanks graag verder. We kunnen je eventueel een reparatie voorstel doen welke we tegen kostprijs aanbieden.

    Dien dan een servicemelding in via ons klachtformulier. Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@eijerkamp.nl of bellen met onze klantenservice via 0575 -58 36 00. Wij helpen je graag verder om dit voor je in behandeling te kunnen nemen!

  • 7. Is Eijerkamp aangesloten bij het CBW?

    Ja, Eijerkamp is aangesloten bij het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen). De Centrale Branche Vereniging Wonen (CBW) is een Nederlandse brancheorganisatie voor groothandels, midden- en klein bedrijven en winkels op het gebied van wooninterieur zoals meubels, gordijnen en bedden. CBW-erkende woonwinkels bieden meer zekerheid dan andere woonwinkels. Kijk voor meer informatie over het CBW op deze pagina.